Nu kommer fler positiva recensioner av Brandgata. Norrans Inger Lundqvist konstaterar att bokens skildring av en skogsbrand känns rykande aktuell medan tv rapporterar om nya bränder och sammanfattar:
”Det här är det bästa jag hittills läst av Ingrid Hedström. Brandgata hamnar defintifivt på hyllan för deckare värda att rekommendera.”
I Skaraborgs Allehanda recenserar Alf Ehn och skriver:
”I sin tredje bok om Astrid Sammils…rycker Ingrid Hedström i massor av trådar, men hon lyckas få ihop det till en läsvärd deckare i den brinnande Dalaskogen.”
”Brandgata” – ”mycket spännande” sommarläsning
Dala-Demokratens Ulf Lundén läser Brandgata, den tredje kriminalromanen med Astrid Sammils i huvudrollen, samtidigt som skogsbränder blossar upp i Västmanland, Värmland och Dalarna. ”Det är smått surrealistiskt att dras in i en spänningsroman som har en rasande skogsbrand som fond när nyheterna samtidigt rapporterar om nya skogsbränder runt om i Bergslagen”, skriver han i en mycket positiv recension:
https://www.dalademokraten.se/logga-in/ingrid-hedstrom-laddar-med-mord-mitt-i-skogsbranden

Lämna ett svar