
”Den här boken ligger mycket långt från deckargenren, men är inte desto mindre gastkramande läsning”, skriver Ulrica Ambjörn i sin recension i Accent, IOGT-NTO:s tidning, och fortsätter:
”Det märks att författaren har en gedigen journalistisk bakgrund – och att hon har sina rötter i Dalarna, där handlingen utspelas. Resultatet är en djupt gripande, omskakande, välskriven, och paradoxalt nog vacker, skildring av en mörk tid i Sveriges historia.”
Hela recensionen här:
http://www.accentmagasin.se/kultur/starkt-om-historisk-skamflack/
Accent har också gjort en intervju:
http://www.accentmagasin.se/kultur/starkt-och-gripande-om-rasbiologins-sverige/

Lämna ett svar